هفته گردشگري/ آغازي متفاوت در استان يزد

پنجم مهر ماه امسال که به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده، آغاز هفته گردشگري در استان يزد، آغازي متفاوت بود.

به گفته مدير‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با توجه به اينکه صنعت گردشگري يکي از صنايع اشتغالزاي جهان نوين محسوب مي‌شود و رهبر معظم انقلاب نيز سال جاري را سال جهاد اقتصادي ناميده‌اند اين اداره کل گام‌هاي موثري در زمينه تبليغات و فرهنگ سازي در بخش گردشگري برداشته است.

به گزارش روابط عمومي اين اداره کل "بهرام رضايي" اظهار داشت: در همين راستا برنامه‌هاي ويژه گردشگري همزمان با آغاز اين هفته (5 مهر) در استان يزد با شعار جهاني "گردشگري پيونده دهنده فرهنگها" شروع شده است.

وي ارسال بالغ بر 500 پوستر 50 در 70 به دانشگاهها، ادارات، تاسيسات و موسسات گردشگري استان يزد را از جمله اين اقدامات ذکر کرد و گفت: اين پوسترها با طراحي بسيار زيبا که مفاهيم فرهنگ دارالعباده و پيوند انسانهايي با فرهنگ‌هاي متفاوت از طريق گردشگري، کوير و گرافيک بادگير را در بر مي‌گيرد و عملکرد آن بعنوان نماد بافت تاريخي يزد مي‌باشد طراحي شده است.

وي تصريح کرد: همچنين اين طرح در قابل 40 "استند بنر" و 10 بنر 3 در 4 در اماکن گردشگري، فرودگاه، راه آهن شهر يزد و ساير شهرستانهاي استان نصب شده است.

"رضايي" يادآور شد: استقبال از گردشگران داخلي و خارجي در فرودگاه شهيد صدوقي يزد که با اهداي کارت پستال معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان، ارائه شيريني سنتي يزد و شاخه‌هاي گل رز همراه بود مورد توجه بسياري از مسافران بويژه گردشگران خارجي قرار گرفت.

مديرکل ميراث فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد به همزماني هفته گردشگري با آغاز سال تحصيلي دانشگاهها اشاره کرد و اضافه نمود: افتتاح نمايشگاه تابلو عکس ميراث فرهنگي بويژه جاذبه‌هاي گردشگري و عکس‌هايي از بناهاي تاريخي يزد و صنايع دستي استان در دانشگاه يزد و مسجد جامع کبير به مدت يک هفته جهت آشنايي دانشجويان و علاقه‌مندان با ظرفيت هاي فرهنگي و گردشگري استان از ديگر اقدامات روزهاي اوليه هفته ياد شده توسط اين اداره کل مي‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا